2013. április 6., szombat

1. rész: Üresség


Sziasztok! Mint, ahogy ígértem, itt az első rész. Remélem tetszeni fog. :)
                                                                                     Jó olvasást! :)





Jessica Evans vagyok, 17 éves. Budapesten születtem. Mielőtt bárkiben felmerülne a kérdés, hogy miért van angol nevem... Anyukám Angliában született, ott is nőtt fel. Viszont a munkája miatt Magyarországra kellett költöznie. Így találkozott apukámmal, aki szintén angol származású, de csak félig. Szóval félig magyar, félig angol. Ő mindig is Magyarországon élt, Angliában csak párszor járt. Általában nem nagyon volt ideje bárhova utazgatni, így szinte az egész életét Magyarországon belül töltötte.
Én most Londonban élek, viszont nem önszántamból jöttem ide. Be kell vallanom, hogy utálok itt élni... Viszont nem volt más választásom, azután a bizonyos nap után. Már majdnem egy éve volt, és még mindig úgy érzem, mintha tegnap történt volna. Ami a legrosszabb, hogy már nincs senkim, aki igazán számítana nekem. Konkrétan nincs semmi értelme az életemnek. Igen ilyenkor valakiben felmerülhet a kérdés, hogy ugye nem csinálok semmi hülyeséget magammal. Bevallom egyszer megtettem. Ez a baleset után három hónappal történt, de azóta rájöttem, hogy baromság, és ezzel nem érek el semmit. Nem tudom visszatekerni az időt. Folytatnom kell az életemet, akár tetszik, akár nem. Az már más, hogy majdnem minden este álomba sírom magam, nincsenek barátaim, és ha nem a suliban vagyok, akkor a szobámban ülök, miközben csak bámulok ki az ablakomon. Nem tudom, mikor fogok túllépni ezen az egészen, az is lehet, hogy soha... Viszont azt tudom, hogy még az ellenségemnek se kívánnám ezt az érzést, amit egy szóval tudok csak jellemezni: üresség.
Mondjuk nem, mintha lenne egyáltalán ellenségem, hisz még barátaim sincsenek, amit nem is csodálok. Tudom, hogy taszítom az embereket, de igazából nem is érdekel. Egyáltalán nem hiányoznak az életemből, elég nekem az idegesítő unokahúgom, Haley, akit minden egyes nap el kell viselnem. Ahogy 14 éves létére öltözködik, riszálja magát, és minden egyes percben valamit igazít a hosszú szőke haján. Kiráz tőle a hideg.
Visszatérve a barátokhoz... Még a történtek előtti időben, mikor Budapesten éltem öcsémmel és a szüleimmel, sok barátom volt, akkor még minden szép és jó volt. Maddie, akit legjobb barátnőmnek tartottam, azóta nem keresett, mióta Londonba költöztem. Én meg úgy vagyok vele, hogy nem fogom felhívni, hogy „hahó, igen még élek”.
 Igen, hiányzik. Nagyon is... Mindig megértett engem, és nagyon sok mindenben hasonlítunk, mint például abban, hogy a szülei angolok. Ő volt az, aki, mikor bármi baj volt mellém állt, ha szomorú voltam, megvigasztalt. Ő volt az akit, ha hajnali egykor felhívtam, átjött és reggelig beszélgettünk. Nagyon sok mindenen mentünk keresztül együtt. Viszont azon a bizonyos napon, ami az egész életemet megváltoztatta, ez mind megszűnt. El sem tudja képzelni, mennyire szükségem lenne rá, akár csak egy beszélgetés sokat jelentene nekem, de ha ő így gondolja, hát legyen. Engem nem érdekel.
Ma épp egy esős nap van. Tudom furcsán hangzik de én szeretem az esős napokat, néha, ha úgy van kedvem akkor csak kimegyek ilyenkor az utcára és élvezem, ahogy egyre több esőcsepp csurog végig az arcom. Most nem volt kedvem hozzá, így csak az ablakomból néztem, ahogy az emberek szaladva mennek az utcán, hogy minél kevésbé ázzanak el. Már vagy negyed órája csak esett és esett, sőt, nem is esett, hanem szakadt...
Hát igen, ilyenekkel szoktam elütni az időt, mikor nem tudok már mit csinálni. Legtöbbször az egész délutánom eltelik a házi írással. Általában mindig mindent átismétlek, hogy minél kevesebb időm legyen arra, hogy elkalandozzak bármi máson, ami után mindig a múlton gondolkodva eszmélek fel.
- Jess, gyere, vacsora! – hallottam Carla hangját lentről. Még egy utolsó pillantást vetettem a zuhogó esőre, majd egy nagy sóhajjal elindultam a lépcső felé. Már majdnem leértem mikor hátulról nekem jött az imádott unokahúgom.
- Jobban is vigyázhatnál! – szóltam rá idegesen Haley-re. Tudom, hogy direkt csinálja, de nekem már nagyon elegem van belőle. Legszívesebben pofon vágnám, mikor ilyeneket csinál, de nem tehetem. Nincs jogom hozzá. Na meg Carla miatt sem engedhetek meg magamnak ilyet. Hisz befogadott engem, mindent megkapok, amire szükségem van. Nem tehetem meg azt, hogy pofon vágom a lányát. Ha ő nem teszi értem azt, amit tett, ki tudja, hol laknék most. Lehet, hogy egy intézetben, de az is lehet, hogy egy idegen családnál. Attól még, hogy utálok itt élni, nagyon jól tudom, hogy lehetne ennél sokkal rosszabb is.
Ilyet nem sokszor mondok, de talán még szerencsésnek is mondhatom magam, hogy ilyen helyen, és környezetben élhetek. Nem tagadom, elég nagy házban élünk, ami szerintem kicsit túlzás három embernek, de mindegy. Ami a legjobb benne, hogy a szobámhoz van egy külön fürdő, amit csak én használok. Na, meg így, hogy nagy a ház, általában sikerül elkerülnöm Haley-t. Nem tehetek róla... Nem kedvelem. Az igaz, hogy mikor ideköltöztem nem voltam valami kedves hozzá, de megérthette volna, hogy volt okom rá, amiért olyan voltam.
Teljesen más voltam még a nap előtt, ami az ellenkezőjére fordította az életemet. Akkor még az a Jess voltam, aki mindig mosolyog, életvidám, és egyfolytában hülyéskedik. Most meg?! A lány, aki egész nap csöndben van, egyedül megy mindenhova, aki ha nem suliban van, legtöbbször csak a szobájába zárkózva ül és néz ki a fejéből, ha épp tanulni valója sincs. Ez vagyok én. Igen, nagyon megváltoztam, de ez van...
Haley, miután befejezte a vacsorát, vigyorogva állt fel az asztaltól és ment föl a szobájába. És a tányérját mégis ki fogja elvinni? Hát persze, hogy én...
- Hagyjad, majd megcsinálom. – mentem oda Carlahoz és elvettem tőle a koszos tányérokat.
- Köszönöm. – mondta hálásan, majd ő is felment az emeletre. Én meg a konyhába indultam. Szerencsére nem volt sok mosogatni való, így hamar végeztem. Majd végre én is felmehettem a szobámba. Fáradt voltam, de még nem tudtam volna elaludni, ezért beültem az ablakomba, és onnan szemléltem a csillagokkal teli eget. Gyönyörű volt. Ilyenkor mindig próbálom kitalálni, hogy vajon melyik csillag lehet a szüleimé és a testvéremé. Én hiszek abban, hogy még mindig egyfolytában figyelnek, és vigyáznak rám.
Néha úgy érzem, hogy ez csak egy rossz álom és mindjárt felébredek arra, hogy az öcsém beront reggel a szobámba ordibálva, hogy keljek fel, majd felmászik az ágyamra, és ugrálni kezd rajta. Viszont legbelül tudom, hogy ez a valóság és soha többé nem fogom újra látni őket. Iszonyatosan hiányoznak, és úgy érzem, hogy soha nem fogok túllépni ezen az egészen. Még mindig a szemem előtt van az a bizonyos este, amikor elindulunk otthonról a kocsival. Néha azt kívánom, hogy bárcsak én sem éltem volna túl, hisz akkor minden sokkal jobb lenne. Viszont itt vagyok, éppen és egészségesen, szóval muszáj erősnek lennem, és élnem tovább az életemet.
Éreztem, hogy egyre jobban megtelik a szemem könnyel, majd egymás után kezdenek folyni le az arcomon a könnycseppek.
Felálltam az ablakból és a fürdőszoba felé vettem az irányt. Letusoltam, miközben a hajamat is megmostam. Ezzel mindig egy kicsit le tudok nyugodni... Fogalmam sincs miért, de ahogy érzem, hogy a vízcseppek végigfolynak a testemen, megnyugtat. Miután, már vagy öt perce csak álltam a zuhanyzóban, elzártam a vizet. Megszárítkoztam, majd fogat mostam.
És most következett az a napszak, amit legjobban utáltam... Az éjjel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése